15:38 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار انرژی

آیا ظرفیت رشد بازار بورس ایران اشباع شده است؟
نماد برتر- یک تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اثرات مثبت سرمایه گذاری در بازار سرمایه، وضعیت فعلی بورس را واقعی و به دور از آنچه که برخی آن را حبابی می خوانند دانست ولی در عین حال بر ورود دور از هیجان مردم برای سرمایه گذاری در این بازار مولد تاکید کرد.
مذاکرات برای نجات بازار نفت شتاب گرفت
نماد برتر- عربستان سعودی، روسیه و سایر تولیدکنندگان در شتاب برای توافق در زمینه پیمان کاهش تولید به منظور توقف فوری ریزش قیمتهای نفت هستند.
کدام بخش‌های انرژی سریع‌ترین رشد را تجربه کردند؟
پایگاه خبری راد: طی سه سال گذشته جهان رشد نسبتا بالایی را برای منابع انرژی کربن محور و همچنین منابع انرژی تجدیدپذیر مشاهده کرده است.
روز درخشان بورسی در اروپا و آسیا
پایگاه خبری راد: برخی از شاخص‌های بورسی مهم آسیا در معاملات امروز جهش بالای یک درصد را تجربه کردند.
ابراز امیدواری پوتین برای ادامه صادرات نفت ایران
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد که صادرات نفت ایران با وجود تلاش‌های واشنگتن برای متوقف کردن آن، ادامه پیدا کند.
برای نفت آمریکا هیچ جا خانه نمی‌شود
پایگاه خبری راد: هر کسی که بخواهد دیدگاه غول‌های نفتی درباره بازار انرژی را درک کند باید به پیشنهاد خرید ۵۰ میلیارد دلاری شرکت شورون به شرکت آنادارکو پترولیوم که جمعه گذشته مطرح شد، نگاهی بیاندازد.
تنظیم هزینه مصرف برق بر اساس ساعات کم‌باری و پرباری
پایگاه خبری راد: یافته‌های یک تحقیق برنامه‌ بهینه‌ای ارائه کرده که سود حاصل از عرضه برق را بیشینه و الگوی مصرف را نیز اصلاح می‌کند، به این منظور بهترین قیمت‌ها جستجو شده و رفتار مصرف‌کننده پیش بینی می‌شود. این عمل توسط مدل واکنش تقاضا صورت می‌گیرد که یک تابع تقاضا بر حسب قیمت است.
تجدیدپذیرها طلای پاک خواهند شد
پایگاه خبری راد: ایران کشور پر پتانسیلی از لحاظ انرژی‌های نو مانند انرژی‌های خورشیدی و بادی است. تخمین زده می‌شود با شرایط فعلی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت قابل نصب نیروگاه‌های بادی که صرفه اقتصادی دارند در ایران وجود داشته باشد. این ظرفیت در رابطه با انرژی خورشیدی به مراتب بالاتر است، چون نیروگاه‌های خورشیدی محدودیت‌ نیروگاه‌های بادی را ندارند و در بیشتر نقاط کشور قابلیت نصب نیروگاه خورشیدی وجود دارد.
افزایش قدرت چانه‌زنی ایران در مذاکرات گازی
پایگاه خبری راد: اکنون ایران در حالی نام دومین دارنده ذخایر گازی در دنیا را یدک می‌کشد که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، صنعتی به نام صنعت گاز نداشت. عنوانی که کشف و توسعه مخازن گازی آن را ساخته و در این میان، نقش یک میدان گازی مشترک که بزرگ‌ترین میدان گازی جهان محسوب می‌شود، غیر قابل انکار است.
تولد یک غول انرژی جدید در چین
پایگاه خبری راد: قرار است چین برنامه‌ای را برای تشکیل گروه خط لوله نفت و گاز ملی اعلام کند که در بزرگترین تغییر و تحول دو دهه اخیر صنعت انرژی این کشور، دارایی‌های خط لوله شرکت‌های دولتی را یکپارچه می‌کند.
به تحریم‌ها برای رالی نفت دل خوش نکنید
پایگاه خبری راد: آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: بازار انرژی ممکن است خود را با تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا تطبیق دهد و انتظار نداشته باشید این رویداد به صعود بیشتر قیمت‌ها کمک کند.
به تحریم‌ها برای رالی نفت دل خوش نکنید
پایگاه خبری راد: آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: بازار انرژی ممکن است خود را با تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا تطبیق دهد و انتظار نداشته باشید این رویداد به صعود بیشتر قیمت‌ها کمک کند.
جواب منفی اوپک به درخواست حمایت ونزوئلا
پایگاه خبری راد: نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به تأثیر منفی تحریم‌ها روی قیمت نفت و ریسک‌های احتمالی برای سایر اعضای اوپک، خواستار حمایت این گروه در برابر تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت این کشور شده است.
بحران کمبود انرژی در راه است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت BP هشدار داد تشدید مجموعه‌ای از ریسک‌ها ممکن است به بحران بازار انرژی در ماه‌های آینده منجر شود.
چالش اصلی ما در کشور حکمرانی و مدیریت است
پایگاه خبری راد: استاد پژوهشکده علوم و فناوری انرژی ضمن انتقاد از اجرایی نشدن طرح بازار بهینه‌سازی محیط زیست به برخی چالش‌های بهره‌برداری از منابع طبیعی پرداخت و گفت: حکمرانی هوشمند در گرو آن خواهد بود که تغییر و تحولات در سطح جامعه جدی گرفته شود.